вторник, 21 января 2014 г.

Mani piedzīvojumi Grieķijā!

Sveicināti visiem lasītājiem. Esmu 4.kursa studente, kas mācās tūrisma uzņēmējdarbības vadībā. Par sevi raksīt nav viegli, bet padalīties ar pieredzi un skaistajiem dzīves mirkļiem tomēr ļoti vēlos. Gribu, lai katrs izmanto lieliskās iespējas, ko mums piedāvā mūsu augstskola – ISMA.

Jau trīs gadus katru vasaru pavadu saulainajā „Elladā”, kas tulkojumā ir Grieķija. Ik diena, ko pavadu tur ir skaistāka par iepriekšējo. Tajā laikā, kad mani kursa bierdi kārtoja sessiju, es nevilcinājos, izdarīju to iepriekš un jau pēc pirmā kursa beigšanas, devos piedzīvojumu meklējumos.  Vienmēr, kad pienāk laiks doties mājās ir asaras uz acīm un liela vēlme atgriezties atpakaļ. Taču dzīvot tur pastāvīgi es (pagaidām) nevēlos vai varbūt vēl neredzēju iespēju.


Pirmo savu pieredzi sāku ar animāciju, aizgāju uz bezmaksas animācijas kursiem, kas tika organizēti mūsu augstskolai sadarbojoties ar „Claps” un „Pink wave”. Trīs dienas mēs ļoti jautri pavadījām laiku, dejojām, spēlējām, uzstājāmies. Galu galā, mani uzaicināja strādāt uz Peloponēsas pussalu, vienā no labākājām viesnīcām, kas bija „Aldemar Olympian Village”.

Sezonai noslēdzoties, Claps piedāvaja man darbu animācijā arī turpmāk, bet jau par scenogrāfistu, citiem vārdiem sakot, par animācijas šovu dekorētaju.  Darbs pamatojās uz to, lai es gandrīz katru nedēļu mainītu savu atrašānās vietu. Protams,tas ir jauki apceļot visu Grieķiju vienas sezonas laikā, kur tev kompānija apmaksā ceļu, dzīvošanu, ēdināšanu, taču es nepiekrītu. Negribēju būt visu šo laiku viena.

Pienākot nākošai vasaras sezonai, atkal izmantoju augstskolas piedāvājumu, pieteicos uz pārrunām ar „Aldemar hotels”. Devos uz Rodos salu, kā ERASMUS programmas studente, jeb tā  sauktājā ERASMUS praksē, saņēmu labu stipendiju, kuru lielākoties atvedu mājās.
Viesnīcas darba kolektīvā bija ļoti daudzi Latvijas studenti, tāpēc brīvo laiku pavadījām kopā, peldējāmies jūrā, sauļojāmies, ceļojām. Strādāju viesnīcas administrācijā, viesu attiecību regulējošā nodaļā, kur ļoti daudz kontaktējos ar viesiem, meklēju risinājumus daudzām sarežģītām situācijām.  Un atkal mani aicināja atgriezties, protams ar paaugstinājumu. Taču pienākot rudenim, sapratu, ka vēlos virzīties tālāk un izgāju pārrunas vienā no lielākājām Grieķijas tūroperatoru kompānijām. Visu ziemu ar nepacietību gaidīju vēl vienu atbildi „jā”, jo neticējās, ka es esmu pieņemta.

Atlidojot atpakaļ uz saulaino salu aprīļa sākumā, izgāju apmācības kursus, starptautisko treniņa programmu pārdošanā un sāku strādāt par viesnīcas ģidu, jeb kompānijas pārstāvi viesnīcās. (angliski (REP) overseas representative). Darbam man bija savs auto, ar kura palīdzību pārvietojos no viesnīcas uz viesnīcu, personālais dators un mobilais telefons, uz kura zvaniem man bija jāatbild jebkuru sekundi.

Pamudināju arī jaunāko brāli sekot savam piemēram. Viņš strādāja kādā no viesnīcām par bārmeni/viesmīli. Bet sezonai noslēdzoties, atradām viņam darbu tajā pašā kompānijā, kurā strādāju es, par transfēra ģidu. Šogad beidzu augstskolu, pateicoties vērtīgi pavadītam laikam vasaras praksēs, mācības katru gadu biju spējīga apmaksāt pati.

Dārgie studenti - esošie un varbūt nākamie, nevilcinieties, ejiet un dariet! Labs darbinieks, vienmēr tiks pamanīts, bet papildinot savu
CV ar šādām lieliskām prakses vietām un ieņemtiem amatiem, celsiet sev ceļu gaišā nākotnē.

Elīna Šatrovska, ISMA SP

Комментариев нет:

Отправить комментарий