среда, 21 мая 2014 г.

EdgaRasmus

Labdien, mani sauc Edgars Spade. Esmu 3. kursa students profesionālā bakalaura ‘’Uzņēmējdarbības vadības’’ programma, kā arī mūsu draudzīgās Studentu Pašpārvaldes ex-prezidents.

Mūsu augstskolā ISMA piedāvā lielu klāstu ar iespējām izbraukt uz ārzemēm – darba iespējas vasarā, prakses, ekskursijas, kā arī iespējas aizbraukt uz ārzemēm apmaiņas programmas Erasmus ietvaros. Ir pieejamas tādas valstis kā Anglija, Vācija, Ukraina, Spānija, Čehija un daudzas citas valstis, kurās studentiem ir dota iespēja pašattīstīties un izbaudīt dzīvi citā valstī ar tās tradīcijām un kultūru.


Runājot tieši par sevi, esmu izmēģinājis daudzas no šim piedāvātajām iespējām un neilgu laiku atpakaļ atgriezos no Anglijas, kur biju aizbraucis pa apmaiņas programmu ERASMUS. Mūsu augstskolai ir labi sadarbības partneri Birmingemā augstskolas koledža (UCB – University College of Birmingham), kur arī es pavadīju savu pus gadu. Runājos tieši par šo pilsētu tā ir Anglijas otrā lielākā pilsēta, kurā ir aptuveni 1 miljons iedzīvotāju, un tajā dzīvo dažādu valstu un kultūru pārstāvji.

Es izvēlējos īrēt privātmāju kopā ar citiem cilvēkiem, nevis dzīvot kojās ar pārējiem studentiem. Manai izvēlei bija gan plusi gan mīnusi, bet kopumā biju apmierināts ar savu izvēli. Pārlieku lielā brīvā laika dēļ izvēlējos atrast sev kādu darbavietu, un pēc neilga laika dabūju sev vietu kompānijā – Off to Work. Es strādāju par restorānu un bāru darbinieku sev tīkamā laikā, kas bija satriecoši, jo bija iespēja iepazīt daudz jaunu cilvēku, darboties augstākās klases restorānos un bāros, kā arī finansiāls labums.

Kā jau minēju, lekciju augstskolā bija maz, un mācību metode diezgan atšķīrās no mūsu augstskolas programmas apgūtā. Līdz ar to no sākuma bija smagi iejusties pašā procesā, bet ar laiku pasniedzēji spēja mani ievilkt procesā. Šī pusgada laikā mums bija nepieciešams veikt daudzus pamatīgus patstāvīgos darbus, kuri aizņēma pienācīgu laiku, kā arī lielas piepūles. Bet cerēsim uz to labāko, ka esmu guvis labus rezultātus.

Ja runāt virspusēji par Birmingemas iedzīvotājiem, tad varu apgalvot, ka tie ir vieni no draudzīgākajiem un izpalīdzīgākajiem cilvēkiem, kurus esmu sastapis. Tādu cilvēku dēļ es vien tik vēlētos atgriezties atpakaļ.

Vienā no pirmajām dienā Birmingemā, biju nedaudz apmaldījies pilsētas centrā. Tajā dienā lija, kas pastiprināja manas kā GPS prasmes, bet par laimi man pretim man nāca gados vecs kungs, kuram pajautāju: ’’Vai, lūdzu, Jūs nevarētu pateikt, kā nokļūt līdz UCB?”. Un viņš man par pārsteigumu izvelk no kabatas karti un parāda pareizos norādījumus, kā nokļūt līdz manai augstskolai. Tieši , tad es sapratu, ka man šajā pilsētā patiks.

Summējot manu pavadīto laiku Anglijā, varu secināt, ka esmu kopumā apmierināts ar manu valsts izvēli. Kaut arī es nebiju aizbraucis ekskursijās un neapmeklēju neskaitāmās ballītes pilsētas centrā, es guvu lielu baudu un pieredzi, dzīvojot citā valstī. „Nekur nav tik labi kā mājās” – šis izteiciens ir tik tiešām patiess, jo visu šo laiku ilgojos pēc savas valsts, pilsētas, ģimenes, radiem un draugiem. Un es novēlu visiem studentiem izbaudīt šo satriecošo iespēju aizbraukt uz ārzemēm!

Edgars Spade, ISMA SP ex-prezidents

Комментариев нет:

Отправить комментарий